10 RAZLOGOV, ZAKAJ LCHF PREHRANJEVANJE NE DELUJE

lchf prehranjevanje
LCHF prehranjevanje pri vas preprosto ne pokaže nobenega rezultata?

Odločiš se, da narediš spremembo. Lotiš se učinkovitega načina prehranjevanja, v svoje življenje dodaš nove, zdrave navade, vpišeš se v lokalni fitnes center in redno vadiš. Kaj delaš narobe?
Izguba telesne teže je lahko hkrati enostavna in hkrati komplicirana, še posebej kadar se lotiš novih navad in želiš vpeljati LCHF prehranjevanje v svoj ritem življenja.

Preko socialnih medijev dnevno vidimo super rezultate in primere uspešnih zgodb, ki pa redko razkrivajo težave s katerimi so se te posamezniki spopadali skozi celoten proces izgube telesne teže.

Če se na te točki sprašuješ kje se skrivajo razlogi za tvoje težave pri izgubi telesne teže kljub LCHF prehranjevanju, sem v nadaljevanju spisal 10 potencialnih razlogov, ki lahko zavirajo tvoj uspeh.

Preberi naslednjih 10 točk, mogoče se v kateri najdeš.

10 RAZLOGOV ZAKAJ LCHF PREHRANJEVANJE NE POKAŽE ŽELJENIH REZULTATOV

1. Ne prehranjuješ se po LCHF

Odločiš se, da ti je LCHF prehranjevanje všečno, pa vendar si ga v začetku malce prirediš po svoje. Za jutranji zajtrk obdržiš sadni smoothie in jogurt z nizko vsebnostjo maščob, skozi dan si privoščiš kakšen grižljaj ali dva kruha. Ne razumi me narobe, nič ni narobe z sandim smoothiejm že zgodaj zjutraj, ampak to ni LCHF način prehranjevanja.

Zakaj ne poskusiš prvih nekaj tednov resnično upoštevati LCHF pravila prehranjevanja in kasneje v svoje dnevne obroke dodaš tiste okusne jedi in spremljaš, kako tvoje telo na to odreagira.

2. Poješ preveč ogljikovih hidratov

Kakorkoli se sliši neverjetno, včasih še sam debelo pogledam, kje vse se skrivajo ogljikovi hidrati, za katere sploh ne vemo. Sam imam osebno izkušnjo predvsem za marketinškimi triki nekaterih proizvajalcev predelane hrane (ne želim delati reklame), ki oglašujejo low-carb izdelke, v resnici pa so daleč od tega.

Zato bi te na tem mestu rad opozoril, da izbiraš resnično preverjene izdelke, ki ustrezajo LCHF prehranjevanju.

3. Glede na LCHF prehranjevanje poješ premalo maščob

Včasih ob omembi opisanega razloga dobiva kar malce nastrojene poglede.

Kaj misliš s tem, da pojem premalo maščob, maščobe ja niso zdrave.

Sliši se skoraj neverjetno, da ti premajhen vnos maščob resnično preprečuje doseganje rezultatov, ampak prosim verjemi na besedo. Maščobe so tiste, ki te bodo nasitile in preprečile, da bi med obroki začutil/-a potrebo po prigrizkih.

Mogoče je strah pred maščobami še prisoten, ampak prosim naredi si uslugo in si naslednjič pripravi obrok z malce več masla ali drugih zdravih maščob. Verjemi, tvoje telo ti bo hvaležno.

4. Še vedno si privoščiš preveč sladic


Tokrat bom deležen veliko grdih pogledov, vem. Ampak tukaj si zato, da osvojiš LCHF način prehranjevanja in dosežeš rezultate, ki jih želiš.

Z zdravimi sladicami ni nič narobe (uporaba naravnih sladil in ostalih low-carb sestavin). Tudi sam si privoščim kakšno, še posebej ker se na jedilnik vrneta maslo in pa stepena smetana. Ampak tortica je še vedno tortica in ne poznam nikogar, ki bi uspešno zgubljal odvečne kilograme, ki dnevno poje low-carb muffin.

Želim si, da bi ti lahko rekel, da lahko dnevno poješ nekaj sladic, ampak temu žal ni tako. Kvalitetna hranila so tista, ki na koncu odigrajo glavno vlogo pri izgubi telesne teže. Se pa strinjam, da imajo zdrave sladice svoje mesto ob posebnih priložnostih. Nagrado za vložen trud si konec koncev zaslužimo vsi.

5. Tvoj energetski vnos je previsok

Lahko bi s to točko končal. Konec koncev je dnevni energetski vnos (kalorij) še vedno pomemben. V kolikor ne izgubljaš teže, je to znak da je tvoj kaloričen vnos še vedno previsok. To, da iz prehrane odstranimo ogljikove hidrate še ne pomeni, da lahko cele dneve uživamo hrano po želji. Nizek vnos ogljikovih hidratov pripomore k temu, da izboljšamo svoj krvni sladkor, preprečimo napade lakote in omejimo občutke lakote. Nikakor ni to razlog za prenajedanje.

Sam že dolgo ne štejem dnevno zaužitih kalorij, kar pa ne pomeni da se prehranjujem nekontrolirano. To svetujem tudi tebi. Ohrani nadzor nad svojo količino zaužite hrane in preprosto poslušaj svoje telo, ki ti samo sporoči kdaj je čas za nov obrok.

6. Frekvenca obrokov je še vedno prevelika

Frekvenca obrokov gre z roko v roki z zgoraj napisanim razlogom. Ne obstaja lažjega načina izgube kilogramov, kot naučiti se jesti 3x dnevno in iz svoje dnevne rutine izločiti vse odvečne prigrizke. To je mogoče najboljši nasvet, ki ga lahko prejmeš iz moje strani.

Med obroki ne rabiš doživljati lakote (konec koncev te tudi od lakote ne bo pobralo). Lahko si privoščiš velik kozarec vode in tako telesu zagotoviš dovolj tekočine, plus lakota v 90 odstotkih izgine. Tvoja teža, tvoj metabolizem kot tudi prebavni trakt ti bodo hvaležni, da jim privoščiš malce odmora od stalnega vnosa hrane.

Opaziš kdaj kakšno osebo, ki ima resnično ozek pas in ne opaziš nobene napihnjenosti. No pravijo, da so to posamezniki, ki si za prehranjevanje resnično vzamejo čas. Če lahko izrazim svoje skromno mnenje, se njihova skrivnost skriva tudi v tem, da so prigrizki med obroki enostavno “prepovedani”.

7. Se mogoče spopadaš z obsedenostjo s hrano


Ni popolnoma nič narobe, če se novih navad lotiš s polno entuziazma in želiš kontrolirati vsak grižljaj, ki se dotakne tvojih ustnic ali šteti vsako kalorijo, ki jo zaužiješ. Ampak na koncu LCHF način prehranjevanja ni namenjen, da v življenje prinaša stres, ravno obratno.

Kar sem se z leti naučil in to potrjujejo tudi raziskave je, da diete ne delujejo. Dokler šteješ vsak grižljaj in se ujeziš v kolikor ti v solati prinesejo nekaj, kar ne ustreza trenutnim prehranjevalnim navadam, ti ne bo uspelo. Vsaj ne dolgoročno.

Mogoče v začetku dosežeš super rezultate, izgubiš nekaj teže, ampak dokler ti hrana predstavlja stres, enostavno na koncu prej obupaš. Zavedaj se, da je to sprememba načina prehranjevanja, ki ti zagotovi izgubo kilogramov enkrat za vselej. Z obsedeno kontrolo lahko hitro izgubiš stik s tem, kar ti sporoča telo in tako hitro zaideš v težave. Če se želiš znebiti kilogramov enkrat za vselej začni poslušati svoje telo, tako preprosto je.

8. Obsedenost s tehtnico

Se vsako jutro tehtaš in spremljaš ali izgubiš tistih nekaj gramov dnevno? Kasneje pa tehtnica narekuje tvoje počutje skozi dan. V kolikor se tehtaš in se kasneje počutiš kot en kup nesreče, ker tehtnica ni pokazal tistega kar želiš, te bom na tem mestu ustavil in ti povedal, da je tehtnica najslabše orodje merjenja rezultatov.

Tehtnica ima v našem življenju velik vpliv na naše čustveno stanje. Ni pomembno ali so nam številke všeč ali ne v vsakem primeru na koncu zgubimo. Lahko nam rezultati niso všeč in pademo v začaran krog slabih misli, ali pa si z rezultati super zadovoljen in si zvečer privoščiš tablico čokolade. Kot rečeno, na koncu izgubiš!

Zato razmisli o drugačnih načinih merjenja rezultatov in poskusi na tehtnico stopit enkrat tedensko ali celo na štirinajst dni. Za dodatno motivacijo pa priporočam, da začneš uporabljati šiviljski trak in pričneš z mesečnim merjenjem obsegov. Še najboljše je, če se fotografiraš in potem primerjaš rezultate.

V kolikor se enostavno ne moreš upreti dnevnemu tehtanju in se zavedaš, da lahko vpliva na tvoje počutje ti priporočam naslednje. Upoštevaj dnevno nihanje telesnega stanja, pri ženskah je velikokrat težava predmestrualni sindrom. Skratka naj tehtnica narekuje tvoj trend in ne dnevno počutje.

9. Si na dieti že zadnjih 20-25 let

Vse delaš prav teža pa še vedno ne pada? V tem primeru bi se vprašal kaj je narobe z mojim metabolizmom. Leta in leta raznih diet in restrikcije kaloričnega vnosa enostavno pusti posledice na metabolizem. Enostavno ne deluje prav.

V tem primeru je tvoja naloga naslednja. Telesu moraš preprosto dati vedeti, da je ponovno “varno”. Enostavno ga moraš prepričati, da nikoli več ne bo stradalo in da od danes naprej zanj poskrbiš tako kot je potrebno.

Se potem lahko zrediš? Mogoče, ampak vsekakor je to boljše, kot pa da si do konca življenja na dnevnem vnosu 1000 kCal, ker preprosto moraš popraviti metabolne težave, če se želiš znebiti odvečne teže.

10. Vsi ostali razlogi,da LCHF prehranjevanje ne deluje…


Obstaja še mnogo razlogov zakaj kljub LCHF prehranjevanju (ali katerem drugem načinu) ne izgubljaš teže. Mogoče je tvoje telo preveč pod stresom, mogoče na to vplivajo kakšna zdravila, ki jih jemlješ ali pa so tvoji hormone v neravnovesju. Kdaj pomisliš, da ti teže sploh ni potrebno izgubiti!

Poznam veliko ženk kot moških, ki se že celo življenje borijo z nekaj kilogrami preveč. Govorim o 3-5 kilogramih, s katerimi se borijo že celo življenje, ne zavedajo pa se, da s temi kilogrami počutijo veliko bolje. Razmisli tudi o tej opciji, če se slučajno najdeš v tej zgodbi.

Zavedam se, da je zadnja izjava malce nenavadna, še posebej zato, ker prihaja iz ust trenerja, ki je bil priča že kar nekaj uspešnim zgodbam, kot tudi neuspešnim. Ampak tako kot sem proti nekim hitrim dietam, zagovarjam pristop ki ustvarja življenjske spremembe in ustvarjanje novih navad. Zato ti polagam na dušo, da preden nasedeš marketinškim trikom: “izgubi 10 kilogramov v naslednjih 28 dneh”, dobro premisli kaj si resnično želiš.

Kaj lahko narediš sedaj?

Če te resnično zanima LCHF prehranjevanje, si lahko brezplačno preneseš moj 16-strani dolg e-priročnik, kjer kjer pišem med drugim o tem, zakaj je tako težko izgubiti kilograme in kako začeti z LCHF prehranjevanjem.

Če ti je bil članek uporaben, ga deli naprej – klikni spodaj na Facebook okenček in ga deli med svoje prijatelje.

Če imaš kakšno svoje mnenje ali bi rad dopolnil članek s svojo izkušnjo, mi piši v komentarjih ali na mail [email protected].

Komentarji

Delite to objavo